Michał Kiciński i Marcin Iwiński i ich CD Projekt

Do ostatniego rankingu milionerów tygodnika Wprost na pozycji 97 dołączył młody milioner - Michał Kiciński, jeden z twórców CD Projektu i Wiedźmina. To właśnie rynek gier komputerowych przyniósł mu fortunę i sławę.

Początki historii sukcesu Michała sięgają jeszcze Atari, Amigi i fascynacji grami od najmłodszych lat. Już w wieku 7 lat Michał bawił się prostymi gierkami m.in. Zybex. Następnie wieku 12 lat regularnie obcował już w środowisku giełdy gier komputerowych. Jednak przełomem było spotkanie Marcina Iwińskiego w warszawskim liceum im. Józefa Czackiego, gdzie narodziła się ich przyjaźń. Nie byli oni postrzegani jako dobrzy uczniowie. Marcin z trudem skończył szkołę, a Michała wciąż nekały egzaminy komisyjne. Kiedy Marcin poszedł na marketing i zarządzanie, Michał wybrał filozofię. Po dwóch latach przeniósł się na handel zagraniczny, a licencjat z marketingu i zarządzania zrobił dla rodziców, czyli dla świętego spokoju, tyrając już w między czasie na własny rachunek.

Michał Kiciński i Marcin Iwiński założyciele i twórcy firmy CD Projekt.Michał Kiciński i Marcin Iwiński założyciele i twórcy firmy CD Projekt.

Chłopaki od początku znaleźli wspólny język gdzie Michał był fascynatem Atari, a Marcin Amigi. A wspólny czas spędzali głównie na graniu w różnego rodzaju gry, które w tamtych czasach można było dostać głównie na dyskietkach. Pewnego dnia trafili na informację o wydaniu w Stanach Zjednoczonych gry, która jako nośnik zamiast dyskietek wykorzystuje płytę CD o pojemności odpowiadającej 700 dyskietkom. Za wydobyte "spod ziemi" ok. 800 dolarów Iwiński zakupił czytnik CD pojedynczej prędkości. Po wielu godzinach korzystania z czytnika CD przyszła refleksja - CD-ROM będzie przełomem na komputerowym rynku, więc dlaczego nie spróbować na nim zarobić, taka wygoda zamiast 700 dyskietek, jedna płyta?
Marcin w tamtych czasach jako jeden z niewielu posiadał modem dzięki któremu udało mu się nawiązać kontakt ze znajomym z USA, który polecił mu firmę która handlowała CD-romami. Firma ta posiadała grę "7 Guest", była to pierwsza gra w całości wydana tylko na CD-ROM. I tak zaczęli powolutku sprowadzać po kilka gier i sprzedawać po znajomych i rónych miejscach. Sprzedawali więcej i coraz więcej i po dwóch czy 3 miesiącach stwierdzili , że to jest dobry biznes na założenie firmy. W 1994 roku  założyli firmę o nazwie CD Projekt mieli wtedy po 19 lat a już w grudniu tegoż roku na rynku pojawił się ich pierwszy poważny konkurent sprzedający gry również na płytach CD ROM - firma IPS.
Na początku zaczynali z własnymi oszczędnościami a pomysł mieli prosty. W zagranicznych hurtowniach kupowali gry (najczęściej nie więcej niż dziesięć sztuk na raz), płacili jak za zboże, ale jeszcze drożej sprzedawali w Polsce. Na początku na giełdzie komputerowej w Warszawie, ale szybko przenieśli się do malutkiego pokoju na Wiejskiej (czwarte piętro bez windy).
- Mieliśmy niespośytą energię. Pracowaliśmy do wieczora, a po nocach graliśmy. Byliśmy pierwszymi dystrybutorami gier komputerowych na rynku, więc mieliśmy niezły dochód z marży. Mimo to prawie cały zysk inwestowaliśmy w zakup kolejnych gier. Po 1,5 roku dostałem w spadku kawałek ziemi pod Warszawą. Sprzedałem ją i całe 10 tys. dolarów włożyłem w firmę. Zastrzyk kapitału wywindował przedsięwzięcie na wyższy poziom. Zupełnie jak w grze - wspomina Michał Kiciński.
Wkrótce doszli do wniosku, że muszą działać bez pośredników. Stali sie autoryzowanym dystrybutorem American Laser Games firmy z USA , była to jedna z niewielu firm , która nie miała swojego przedstawicielstwa w Polsce.
W pierwszych trzech miesiącach kolejnego 1995 roku firma odnotowała wzrost obrotów. Wyraźnie widać było rosnące zainteresowanie produktami multimedialnymi na rodzimym rynku. Mniej więcej w tym samym okresie CD Projekt rozpoczął opracowywanie polskich instrukcji do najważniejszych tytułów. Firma po raz pierwszy zaprezentowała się także na targach Komputer Expo.
Z czasem oferta oprogramowania została poszerzona o pozycje firm Interplay i Blue Byte.
"- Pierwszą dużą lokalizację był Baldure's Gate. Umowę podpisywaliśmy drżącymi rękami, bo zagwarantowaliśmy w niej sprzedaż minimum dwóch tysięcy egzemplarzy. Inaczej twórcy gry, Interplay, nie chcieli z nami rozmawiać - opowiada Michał Kiciński."
Miesiąc póniej udało się Michałowi i Marcinowi podpisać umowę o wyłączną dystrybucję i reprezentowanie interesów firmy American Laser Games na rynku polskim.
Na targach Gambleriada CD Projekt zorganizował ogólnopolską premierę gry Mortal Kombat III. Wart odnotowania jest fakt, iż odbyła się ona jedynie z trzydniowym opóźnieniem w stosunku do premiery europejskiej.
W październiku podpisana została umowa z firmą Blizzard Entertainment, dzięki której CD Projekt stał się wyłącznym dystrybutorem gry Warcraft II, a także wszelkich przyszłych produktów tej firmy. W grudniu do sklepów trafił Warcraft II. To pierwsza gra w historii firmy, której udało się sprzedać premierowy nakład przekraczający 2000 sztuk.
W styczniu 1996 roku, na targach Komputer Expo, zaprezentowana została gra Nowy Teenagent na PC, jako pierwsza polska pozycja wydana na nośniku CD ROM.
W związku ze zwiększonymi obrotami oraz znacznym wzrostem samego rynku produktów multimedialnych przystąpiono do reorganizacji firmy. Od marca skład firmy powiększył się o 11 osób.
Poza tym podpisana została kolejna umowa, tym razem z Psygnosis. Ustalono, że produkty tej firmy będą ukazywać się na polskim rynku nie tylko z polskimi instrukcjami, ale również w polskich wersjach pudełek. Pojawiły się kolejne ważne tytuły jak chociażby: Destruction Derby, Chronicles of the Sword czy Settlers II. Podpisana została umowa o wydawanie i dystrybucję gier polskich firm. W grudniu tegoż roku odbyła się premiera gry Lew Leon stworzonej przez polską firmę Leryx. Gra pobiła wszelkie rekordy sprzedaży. W ślad za nią podążyły: Discworld 2 oraz Destruction Derby 2.
W 1997 roku do sprzedaży trafił jeden z największych hitów wszechczasów - Diablo. Gra bardzo szybko pobiła rekord Lwa Leona oraz wszelkie inne rekordy sprzedawalności, stając się absolutnym hitem i grą wręcz kultową. Jury na wiosennej Gambleriadzie przyznało Diablo tytuł gry roku. Poza tym tytuł polskiej gry roku przypadł Katharsis, wydanej również przez CD Projekt. W sumie dwie z trzech przyznanych nagród przypadły firmie.
Podjęta została decyzja o pełnej lokalizacji najważniejszych produktów. Postanowiono, że oprócz tłumaczenia instrukcji i pudełka, gry powinny być wydawane w polskich wersjach językowych. Wkrótce do sklepów zaczęy trafiać profesjonalnie zlokalizowane produkty, w pełni dostosowane do krajowych realiów i potrzeb rodzimego klienta. Przykład stanowić mogą gry MDK, Ace Ventura, czy Ecstatica II.
W kolejnym  roku udało się zgodnie z sugestiami graczy regularne wydawanie tańszych gier, czego zapowiedzią było pojawienie się na rynku serii Strefa Niskich Cen, co było trafionym pomysłem młodych biznesmenów.
Sprawne działanie CD Projekt nie pozostało niezauważone wśród zachodnich wydawców. Pod koniec 1998 roku podpisano umowę z jednym z największych dystrybutorów gier, francuską firma Infogrames. Padł również nowy, przełomowy rekord na rynku polskim. Sprzedaż gry Baldur's Gate w ciągu kilku miesięcy przekroczyła 18.000 egzemplarzy!!! Pomimo wcześniejszych obaw Baldure's Gate okazał się wielkim sukcesem a głosów użyczyli do niego m.in. Piotr Fronczewski i Wiktor Zborowski.
"- Nam poszło bardzo sprawnie, ale okazało się, że spore problemy w swojej wersji napotkali Włosi. Interplay zapytał, czy nie moglibyśmy im pomóc. Tak powstał pomysł wykonywania lokalizacji na inne języki na zlecenie zagranicznych firm - mówi Michał Kiciński."
W roku 2000 z wyjątkiem trzech ekskluzywnie wydanych bardzo "dużych"; gier (Planescape: Torment, Diablo 2, Baldur's Gate 2) wszystkie pozycje z oferty kosztowały poniżej 100 PLN.
CD Projekt jest jedyną firmą w Polsce, której gry są wydawane zawsze w polskich wersjach językowych. Wysoka jakość i przystępna cena została doceniona przez klientów. W okresie gwiazdkowym na liście dziesięciu bestsellerów EMPiK, aż siedem gier było wydanych przez CD Projekt. Pierwsze miejsca zajły gry Colin McRae Rally 2.0 i Baldur's Gate 2!
Dzięki nowym rekordom sprzedaży, udało się utrzymać ogromną dynamikę rozwoju firmy. Po raz kolejny CD Projekt podwoił obroty (w skali rocznej).
W lutym 2002 ruszyła nowa, rozbudowana wersja strony internetowej. Oczywiście zmiany nie dotyczyły tylko i wyłącznie oprawy graficznej, dzięki czemu ilość odwiedzin do dziś stale rośnie.
W tym samym miesiącu otwarto CD Projekt Red Studio - jednostką zajmującą się tworzeniem gier na PC. Gdzie powstały gry na podstawie literatury Andrzeja Sapkowskiego.
Dzięki umowie podpisanej z firmą Disney powiększono ofertę oprogramowania dla milusińskich. 1 lipca 2002 firma CD Projekt otworzyła biuro w Pradze, stając się jednocześnie oficjalnym dystrybutorem firm 3DO, Disney Interactive, Interplay/Virgin, Paradox, Wanadoo na terenie Czech i Słowacji. Do pracy nad wydawanymi produktami zatrudniono 5 osób. Jak dotąd do sprzedaży trafiło 25, profesjonalnie przetłumaczonych na język czeski tytułów. Każda z gier została wydana w cenie 999 Kc (podczas gdy w Czechach cena nowych, niezlokalizowanych gier waha się w granicach 1290-1790 koron). Jednostka operująca na terenie Czech i Słowacji sprzedała łącznie prawie 40.000 egzemplarzy gier, w tym ponad 7.000 sztuk Heroes of Might and Magic IV.
W 2003 roku CD Projekt to prawie 50-osobowy zespół, złożony ze specjalistów z dziedzin zarządzania, finansów, marketingu, sprzedaży, księgowości, logistyki, DTP oraz grafiki komputerowej. Prawie dziewięć lat nieustannego dążenia do poprawy jakości wydawanych produktów zaowocowało wypracowaniem sobie pozycji lidera na polskim rynku gier komputerowych. Narzucone standardy jakościowe i cenowe stanowią wyzwanie dla wszystkich konkurentów.
Oczywiście wciąż pojawiają się nowe pomysły na dalsze ulepszanie i usprawnianie działań. Bedą one sukcesywnie wprowadzane w życie, ponieważ CD Projekt chce dostarczać graczom coraz bardziej atrakcyjne produkty oraz stale podnosić poprzeczkę zarówno sobie, jak i konkurencji. Firmie zależy, aby w przyszłości słowo "jakość", za sprawą świetnych gier w polskich wersjach językowych oraz atrakcyjnych cenowo produktów, było kojarzone z CD Projekt.
Kolejny 2004 rok to dla firmy CD Projekt okres umacniania pozycji lidera na rynku gier komputerowych. Wymiernym tego wynikiem było otrzymanie, drugi raz z rzędu, wyrónienia w ogólnopolskim rankingu Gazel Biznesu, przyznawanego przez renomowany dziennik Puls Biznesu. Warto zaznaczyć, że po raz kolejny CD Projekt jest jedyną firmą z branży gier komputerowych, która trafiła na listę Gazel Biznesu!
Na sukces złożyło się wiele czynników. Przede wszystkim udało nam się nawiązać współpracę z kolejnymi, renomowanymi graczami na rynku. W maju staliśmy się wyłącznym dystrybutorem gier firmy SEGA. Dzięki temu w naszej ofercie znalazł się bestseller list sprzedaży w całej Europie, gra Sports Interactive, Football Manager 2005!
W pażdzierniku tego roku miało natomiast miejsce szczególnie ważne wydarzenie. Tego miesiąca, dzięki współpracy z gigantem w branży gier komputerowych, firmą Ubisoft, staliśmy się wydawcą tytułów potentata na rynku oprogramowania - Microsoftu! Ten bardzo ważny etap w rozwoju CD Projektu ucieszył zapewne także fanów. Dzięki umowie, produkty najwyższej jakości, takie jak Dungeon Siege i Age of Empires, trafiły na nasz rynek w profesjonalnej polskiej wersji językowej i, nareszcie, przystępnej cenie.
Rozwój tytułów został wcześniej ugruntowany dzięki nawiązaniu wspópracy z nową siecią sprzedaży, a mianowicie salonikami prasowymi RUCH S.A.!
Za powiększeniem planu wydawniczego musiało pójść unowocześnienie posprzedażowej obsługi klienta. CD Projekt szczyci się w tej chwili najbardziej profesjonalną pomocą techniczną spośród konkurencji, m.in. dzięki uruchomienia w czerwcu internetowego systemu Pomocy Technicznej! Od tej pory każdy gracz, przy użyciu intuicyjnego systemu wyszukiwania, jest w stanie bardzo szybko znaleźć rozwiązanie określonego problemu.
Rok 2004 to także okres szczególny dla Red Studia - oddziału zajmującego się tworzeniem gier na PC. Główny wysiłek "Reda" skupiony jest w tej chwili na produkcji gry Akcji-RPG Wiedźmin. Postęp w pracach można od tego roku śledzić na oficjalnej stronie tytułu: www.thewitcher.com.
2005 rok jest dla naszej firmy kolejnym okresem sukcesów oraz ciągłego rozwoju. Stale powiększamy swoją załogę o nowych specjalistów i młode, zdolne osoby, które chcą związać z nami swoją przyszłość zawodową. Obecnie nasz team to około 120 osób, podzielonych na oddział wydawniczy w Polsce, w Czechach, oraz zespół odpowiedzialny za powstawanie Wiedźmina, pierwszej gry tworzonej przez CD Projekt. Nasza firma nawiązała współpracę z kolejnymi wydawcami i wprowadzenie do sprzedaży nowych serii gier - wspomina Kiciński.
Nasza firma rozpoczęła również ekspansję nowego rynku związanego z multimediami; wystartowaliśmy z nową serią produktów lifestylowych! Dzięki nawiązaniu współpracy z firmą Punch Software wydaliśmy dwa tytuły: Zaprojektuj Swój Dom, Zaprojektuj Ogród. W przygotowaniu mamy program: House: Twój Wolny Czas, który promowany jest wspólnie z marką odzieżową HOUSE. W tym segmencie niebawem pojawią się nowe tytuły od naszej firmy.
Niewątpliwym hitem jesieni 2005 jest premiera tworzonej przez CD Projekt platformy internetowej GRAM.PL, która zrewolucjonizuje cały rynek gier komputerowych. Projekt ten oddaje sens naszego ponad dziesięcioletniego istnienia na rynku, dając naszym klientom wyjątkowe usługi i dostarczając im świetną rozrywkę na najwyższym poziomie. Przypomnijmy tylko najważniejsze elementy gram.pl:
.    dożywotnia gwarancja - całkowity ewenement na skalę światową; jako pierwsi wprowadzamy gwarancję na nośniki, na których znajdują się nasze gry; gwarancja obowiązywać będzie przez cały okres życia produktu (jego dostępności w sprzedaży w różnych edycjach)
.    używki - jako pierwsza i jedyna firma w Polsce umożliwiamy sprzedaż oraz zakup gier "z drugiej ręki" - bez jakichkolwiek opłat!; w ofercie tej sprzedawane będą mogły być tylko gry zarejestrowane elektronicznie, co uniemożliwi sprzedaż nielegalnych kopii
.    sklep internetowy - po 22 września w każdym pudełku z pecetową grą CD Projekt znajdą się Wirtualne Pieniądze, za które będzie można kupować gry w nowym, internetowym sklepie CD Projekt!
Ten rok to również okres wzmożonej pracy nad wielkim przedsiewzięciem naszej firmy, gra Wiedźmin. Do naszego zespołu dołączyło kilku specjalistów: grafików, designerów, programistów, dzięki czemu prace nad grą nabierają rozpędu. Sama gra prezentuje się znakomicie, o czym świadczą bardzo pozytywne recenzje otrzymane od opiniotwórczych pism oraz wortali o grach.
Wiedźmin został również bardzo dobrze przyjęty przez zachodnich wydawców na najważniejszych targach poświęconych elektronicznej rozrywce na świecie - E3! Podobnie stało się podczas naszej obecności w Lipsku w Niemczech, gdzie dziennikarze i gracze podziwiali niezwykłą grafikę, próbki walk oraz rozwój postaci w grze.
Rok 2006 to rok gwałtownego wzrostu firmy CD Projekt. Największy polski wydawca gier komputerowych uzyskuje łączne przychody przekraczające 84 mln złotych. Jest to 56% wzrost względem roku 2005. Firma sprzedaje ponad 2 350 000 pudełek z grami! Największym bestsellerem roku 2006 zostaje gra Heroes of Might and Magic V, której sprzedaż w roku 2006 osiagnęła ilość 58 000 egzemplarzy. Sukces ten zostaje zwieńczony otrzymaniem nagrody As Empiku.
CD Projekt podejmuje się równiez innego pionierskiego wyzwania. Jako jedyna firma w Polsce w tej branży uruchamia program o grach komputerowych Radiostacja Gram.pl Program jest emitowany na antenie Radiostacji - najpopularniejszej radiowej stacji młodzieżowej. Z inicjatywy CD Projekt powstaje również Gram.TV. Jest to program emitowany na antenie telewizji TV4.
W 2006 roku CD Projekt odnosi również inny ważny sukces. Firma Microsoft rozpoczynająca działalność na rynku elektronicznej rozrywki w Polsce, powierza CD Projektowi dystrybucję konsoli Xbox 360, akcesoriów oraz oczywiście samych gier do niej.
Kolejne wielkie wydarzenie 2006 to podpisanie umowy dystrybucji gry Wiedźmin z firmą ATARI. Tym samym Wiedźmin zyskuje oficjalnego wydawcę w Europie, a kilka miesięcy póniej firma ATARI zostaje również wydawcą gry na terenie USA.
Działania CD Projekt nie przechodzą bez echa. Firma dostaje jedną z najważniejszych nagród przyznawanych przez samych graczy. W wyniku głosowania, które odbyło się na niezwykle popularnym serwisie Wirtualne Imperium Gier, CD Projekt otrzymuje zaszczytną nagrodę Dystrybutora Roku. Rok 2006 jest bez wątpienia jednym z najbardziej udanych w wieloletniej działalności CD Projekt.
Rok 2007 to przełomowy rok w historii CD Projekt. 26 października świat ujrzał Wiedźmina - grę stworzoną w całości przez CD Projekt RED. Przeniesienie złożonego świata prozy Sapkowskiego było zadaniem trudnym i ryzykownym. W powstanie gry komputerowej Wiedźmin zaangażowanych było wielu znakomitych twórców z rónych dziedzin kultury i sztuki. Wystarczy tutaj wspomnieć o współpracy z Tomaszem Bagińskim (nominowanym do Oskara za film "Katedra"), Przemysławem Truścińskim - bardzo popularnym autorem komiksów w Polsce czy też zespołem Vader, najbardziej znanym na świecie polskim wykonawcą heavy metalowym.
5 lat wytrwałej pracy ponad 100 osób oraz budżet blisko 28 mln złotych przyniosły rewelacyjny efekt. Wiedźmin zostaje uznany największym wydarzeniem roku w Polsce i zdobywa ponad 100 nagród w kraju i na świecie. Zostaje również dostrzeżony na prestiżowych targach gier komputerowych w Lipsku, gdzie wystawiany był na wspólnym stoisku CDP i Atari. Tytuł gry RPG roku przyznają Wiedźminowi takie tuzy światowego gamingu jak Gamespy, Gamespot, IGN, PC Gamer. W Polsce Wiedźmin, jak żadna inna gra dotychczas, cieszy się ogromnym zainteresowaniem, nie tylko pism i serwisów o grach, ale także licznych mediów spoza branży. Telewizja, Radio, gazety ogólnopolskie, tygodniki, miesięczniki - wszyscy mówią o fenomenie Wiedźmina. Efektem tego jest rekordowa sprzedaż - 35 tysięcy egzemplarzy w pierwsze 3 dni.
Ten rok można śmiało nazwać rokiem Wiedźmina, a premiera gry była bez wątpienia jednym z najważniejszych wydarzeń kulturalnych 2007 roku w Polsce. Dostrzegł to Empik przyznając grze prestiżowe wyróżnienie As Empiku w kategorii wydarzenie roku 2007.
Poza wydaniem gry Wiedźmin CD Projekt nie zwalnia tempa i potwierdza w 2007 roku swoją dominująca pozycję na rynku. Wraz z rozwojem węgierskiego rynku gier komputerowych zostaje otwarte nowe biuro w Budapeszcie. Jest to drugi, po praskim, zagraniczny oddział CD Projekt.
Te wszystkie sukcesy wydawnicze oraz niezmiennie najwyższa jakość wydawanych gier sprawiaja, że w 2007 roku CD Projekt zostaje piąty rok z rzędu uhonorowany przez Puls Biznesu tytułem Gazeli Biznesu.
Rok 2008 zaczyna się od prawdziwego trzęsienia ziemi. W lutym CD Projekt organizuje konferencję prasową, którą zdominowały trzy wydarzenia.
Pierwszym z nich było podsumowanie wyników za miniony rok, który okazał się najlepszym w historii firmy. Następnie twórcy gry Wiedźmin ujawnili, że trwają prace nad specjalną Edycją Rozszerzoną gry, która ma być wzbogaconą i rozbudowaną wersją hitu z 2007 roku. Sprzedaż gry Wiedźmin na świecie osiagnęła w tym czasie poziom 600 tys. sprzedanych egzemplarzy, z czego prawie 150 tys. Znalazło nabywców w Polsce. Najbardziej niespodziewana informacja została ujawniona na sam koniec konferencji. Firmy CD Projekt i Metropolis Software poinformowały o podpisaniu umowy, na mocy której CD Projekt stał się posiadaczem większościowego udziału w Metropolis. Połączenie obu firm jest kolejnym punktem w realizowaniu strategii tworzenia w Polsce gier wysokobudżetowych, a zarazem ambitnych, które konkurować bedą z największymi światowymi tytułami.
Pod koniec września ukazuje się zapowiedziana w lutym gra Wiedźmin: Edycja Rozszerzona będąca poprawioną technicznie i wzbogaconą wersją wielkiego hitu z 2007 roku. Jest to prezent dla tysięcy wiernych fanów - posiadacze premierowej edycji gry mogą ściągnąć wszystkie materiały Edycji Rozszerzonej za darmo z Internetu.
W listopadzie CD Projekt publikuje informację o ponad milionie sprzedanych egzemplarzy Wiedźmina na całym świecie. W ten sposób Wiedźmin wchodzi na listę najlepiej sprzedających się gier w historii już w rok po premierze.
Ciągły rozwój grupy CD Projekt zostaje dostrzeżony przez elitę polskiego biznesu. Michał Kiciński oraz Marcin Iwiński - założyciele CD Projekt - zostają zaproszeniu przez Ernst and Young, jedną z największych firm konsultingowych na świecie, do prestiżowego konkursu "Przedsiębiorca Roku". Konkurs ten uznawany jest na całym świecie za biznesowy odpowiednik Oskarów. W grudniu 2008 roku CD Projekt zostaje ogłoszony zwycięzcą polskiej edycji konkursu! Zwycięstwo w konkursie to nie tylko prestiż w skali kraju ale i poza jego granicami.
Na przełomie 2007 i 2008 roku rozpoczęto produkcję gry kontynuującej grę Wiedźmin. Początkowo projekt miał skupić się na konwersji gry na konsole oraz zmianach w sposobie rozgrywki, gra miała się ukazać pod zmienionym tytułem Wiedźmin: Powrót Białego Wilka. CD Projekt RED zadecydował o zarzuceniu tego projektu i skoncentrowaniu się na kontynuacji przygód Geralta i stworzeniu gry pt. "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów".

Okładka gry Widźmin 2Okładka gry Wiedźmin 2

W 2010 roku Michał Kiciński i Marcin Iwiński zaskoczyli wszystkich swoją informacją, że odchodzą z firmy CD Projekt, jednak oznajmiając, że wszystkie prace w firmie będą trwać nadal. Powrócili w bieżącym roku i wydali 17 maja 2011 roku długo oczekiwaną grę "Wiedźmin 2". Wydawcą gry w Ameryce Północnej jest Atari, w Polsce i na wschodzie Europy CD Projekt, a w Rosji 1C-SoftClub/Snowball Studios. Firma Namco Bandai jest wydawcą w Europie Zachodniej na bliskim wschodzie i Afryce, oraz w Azji i Australii. Pod koniec roku 2011 gra ukaże się w wersji na konsolę Xbox 360. Adam Kiciński z CD Projekt Red podał, że w pierwszym tygodniu sprzedało się 400 tysięcy Wiedźminów 2.